Venice Beach – Hollywood

Route: El Capitan State Beach naar Venice Beach, Afstand: 160 miles Datum: 6 juni 2014

Vandaag is de laatste dag dat we met onze Escape campervan op pad gaan. We leveren hem morgenochtend weer in, om vervolgens het vliegtuig weer naar Parijs te nemen. Voordat we vertrekken mesten we de campervan helemaal uit op de camping. In een maand wordt het een flinke troep kan ik zeggen!

We halen het beddengoed van het bed en klappen het bed weer op tot een tafel en bank. De hele reis hebben we het bed uitgeklapt gelaten. Het was telkens mooi weer, dus we hebben eigenlijk nooit in de campervan hoeven eten of zitten.  We verzamelen al het eten dat we niet meer op gaan krijgen en de kruidenpotjes en geven dit aan onze buren op de camping, een gezin met vijf kinderen. Wij kunnen (en willen) dit niet mee terug nemen naar huis en zij zijn er blij mee.

Wanneer de campervan helemaal opgeruimd en schoon is van binnen gaan we op pad. Vandaag rijden we weer naar het beginpunt van onze reis: Venice Beach. We hebben weer een kamer in het zelfde hotel gereserveerd, hij beviel goed en de ligging was perfect! Maar eerst rijden we nog een flink stuk langs de kust.

We komen eerst door Santa Barbara, waar we via de boulevard rijden. We stoppen hier niet, want we willen vanmiddag Hollywood bezoeken. We vervolgen de kustweg via Malibu en stoppen dan nog ergens bij een politiebureau voor het ruilen van een patch. De Fransman krijgt een mooi exemplaar van een sheriff, van de Californische politie met een bruine beer erop.

Wanneer we in de buurt van Los Angeles komen stellen we de TomTom in op Mullholland Drive. Vanaf deze route door de Hollywood Hills moet je een mooi uitzicht hebben op het Hollywood sign en je komt er langs allerlei rijkeluishuizen. Dat was de theorie. In realiteit is Mulholland Drive enorm lang, kronkelend en hoog in de heuvels en nergens de witte Hollywood letters te vinden… Doen we iets fout? Het kost allemaal veel meer tijd dan we dachten. Uiteindelijk, aan het einde van de middag vinden we een plekje waar we uitzicht hebben op Los Angeles en het Hollywood sign. We leuk, maar de omweg toch niet echt waard…

Copie de Copie de Copie de Réseaux sociaux – Sans titre

Hierna rijden we naar de Hollywood Walk of Fame. We rijden over enorme 6-baans wegen de stad weer in. Wat is Los Angeles toch groot! Aangekomen bij Hollywood Boulevard moeten we een plekje voor de campervan zien te vinden… Dat is nog een hele klus. Uiteindelijk parkeren we op een kleine omheinde parkeerplaats, dat 5 dollar kost per half uur… Snel even kijken dus.

Over de Walk of Fame kan ik kort zijn. De sterren in het trottoir zijn iconisch, maar de wijk is verschrikkelijk. Enorm toeristisch, maar met een nare sfeer. Het is een beetje een aftandse gribusbuurt, ik zou hier ’s avonds niet willen lopen. We lopen een stukje, nemen wat foto’s en gaan dan weer naar de campervan, op naar het hotel!

Copie de Diaporama (16-9) – Sans titre (1)

We moeten heel Los Angeles doorrijden, we zijn nog nooit zo blij geweest met de TomTom! We doen er zo’n 40 minuten over om bij het hotel te komen, zonder file! Wat een immense stad… Venice Beach is een welkome relaxte buurt, waar we weer inchecken bij Venice Beach Suites & Hotel aan het strand. We hebben de campervan weer op de bewaakte parkeerplaats in de buurt geparkeerd. Die avond, de laatste vond(!) eten we weer bij het eerste restaurant van de reis: Larry’s en zo is het cirkeltje weer rond, letterlijk en figuurlijk.

De volgende dag leveren we onze campervan weer in bij Escape Campervans en gaan we met de shuttlebus van het kantoor naar het vliegveld. De vakantie zit er weer op. De roadtrip was echt een enorm succes en we denken er nog dagelijks aan terug! We hopen in de komende jaren nog een keer een trip door de V.S. te maken met een Escape campervan.